Jump to content

Recommended Posts

Unul dintre  temeiurile juriridice  al  HG  497  2020  este  Regulamentul    European  cunoscut  generic  sub numele  de EUTR  -  Reg  995/2010.

Conform EUTR,  art.  (15)  din Preambul, 

Ø  (15) “Numeroase produse din lemn trec prin diverse procese înainte și după ce sunt introduse pentru prima dată pe piața internă. Pentru a evita impunerea unei sarcini administrative inutile, numai operatorii care introduc pentru prima dată pe piața internă lemn și produse din lemn ar trebui să se supună sistemului "due diligence", în timp ce un comerciant din lanțul de aprovizionare ar trebui să fie supus cerinței de a furniza informații de bază despre furnizorul și cumpărătorul său, pentru a permite trasabilitatea lemnului și a produselor din lemn.”

Este clar, logica  EUTR  este  ca  regulamentul  se  aplică  doar primei  puneri  pe piata  a masei  lemnoase.

SUMAL  2.0  ,  prin   definitia  extinsă  a materialelor lemnoase din Codul  Silvic  ,  cu  implicația  urmării  acestor  materiale  lemnoase  in SUMAL  2.0,    extinde  controlul  circulatiei  materialelor  lemnoase pe lantul  de industrializare și  comercializare  a lemnului,  pentru  cherestea, rumeguș, tocătură, deșeuri  din prelucrare, etc.

Personal  evaluez  că  SUMAL  2.0  nu respectă acest  temei juridic, excede EUTR,  crează  sarcini  administrative  inutile  și  este  complet ineficientă  această  extindere  a urmăririi  materialelor  lemnoas e din punct  de vedere  al controlului și  combaterii tăierilor ilegale.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...