Catalin Tobescu 0 Posted January 28, 2021 Share Posted January 28, 2021 Unul dintre temeiurile juriridice al HG 497 2020 este Regulamentul European cunoscut generic sub numele de EUTR - Reg 995/2010. Conform EUTR, art. (15) din Preambul, Ø (15) “Numeroase produse din lemn trec prin diverse procese înainte și după ce sunt introduse pentru prima dată pe piața internă. Pentru a evita impunerea unei sarcini administrative inutile, numai operatorii care introduc pentru prima dată pe piața internă lemn și produse din lemn ar trebui să se supună sistemului "due diligence", în timp ce un comerciant din lanțul de aprovizionare ar trebui să fie supus cerinței de a furniza informații de bază despre furnizorul și cumpărătorul său, pentru a permite trasabilitatea lemnului și a produselor din lemn.” Este clar, logica EUTR este ca regulamentul se aplică doar primei puneri pe piata a masei lemnoase. SUMAL 2.0 , prin definitia extinsă a materialelor lemnoase din Codul Silvic , cu implicația urmării acestor materiale lemnoase in SUMAL 2.0, extinde controlul circulatiei materialelor lemnoase pe lantul de industrializare și comercializare a lemnului, pentru cherestea, rumeguș, tocătură, deșeuri din prelucrare, etc. Personal evaluez că SUMAL 2.0 nu respectă acest temei juridic, excede EUTR, crează sarcini administrative inutile și este complet ineficientă această extindere a urmăririi materialelor lemnoas e din punct de vedere al controlului și combaterii tăierilor ilegale. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.