Catalin Tobescu 0 Posted January 28, 2021 Share Posted January 28, 2021 În evaluarea mea, HG 497 2020, care reglementează sistemul SUMAL 2.0, nu respectă temeiul juridic, respectiv prevederile art. 73 din Codul Silvic prin reglementarea circulației materialelor lemnoase destinate consumului propriu ca fiind identica cu reglementarile impuse in sarcina marilor operatori din industrie generand dificultăti evidente in sarcina micilor consumatori de produse destinate consumului propriu. Asa cum arată denumirea actului normativ, conformă temeiului juridic, respectiv art.73. din Codul Silvic HG actul normativ ar fi trebuit să diferentieze “norme privind proveniența și circulația materialelor lemnoase destinate consumului propriu al proprietarului” . Intentia legiuitorului este evidentă. Legiuitorul a solicitat norme diferite de provenientă si circulatie a masei lemnoase destinate consumului propriu pentru micii proprietari de păduri, fată de normele pentru lemnul comercializat in cadrul activitatilor comerciale desfasurate de operatorii economici. Ratiunea acestei prevederi legislative este evidentă: pentru cantitătile mici de lemn, destinate consumului propriu, norma legislativă trebuie simplificată. Micul proprietar de pădure nu se poate supune acelorasi norme de evaluare, autorizare la exploatare a parchetului, predare spre exploatare, reprimire a parchetului, emitere a documentelor de transport cu regim special, raportare in SUMAL a tuturor acestor operatiuni intr-o masura egala cu operatorii economici care comercializează materiale lemnoase. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.